Araba Alırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Araba Alırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir


araba


         

Araba Alırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Sayın okurlar merhaba;
        Bu yazımız da bir araç alırken nelere dikkat etmemiz gerekir dilin döndüğünce sizlere bahsetmek istiyorum.Öncelikle bir araç alırken belirlememiz gereken şey paradır. Ne kadarlık bir araba düşünüyoruz önce belirlemeliyiz çünkü genellikle evdeki hesap çarşıya pek uymaz. İnsanların duyguları, zevkleri vb şeyler genellikle ihtiyaçların önüne geçmektedir. Bunun için önce ihtiyacımızı belirleyeceğiz sonra bütçe belirleyeceğiz daha sonrası sırayla gelir.  Aklınızda bir marka model varsa onun üstünde yoğunlaşın eğer yoksa o zaman yandınız, çünkü o kadar marka model var ki insan tercih etmekte hakikaten zorlanıyor.
            Şimdi bütçeden yola çıkarak gitmek istiyorum. Piyasa öyle bir hal aldı ki, 2016 nın ikinci yarı yılına girerken gerçekten araba fiyatları uçtu gitti. Bütçemiz 20 000 tl civarında ise, ayağımı yerden kesecek birşey olsun yeter derseniz işiniz biraz daha kolay. Fakat bu fiyat aralığın da yok hiç vuruğu olmasın çiziği olmasın değişeni olmasın derseniz bu piyasa şartlarında zor, Yok değil ama onlar da arabanın değeri üstünde bir fiyatla satılarak birazda fırsatçılık yapılmak isteniyor. 30 000 bin bandına baktığımız zamanda ise hakikaten işiniz çok zor ki elinde 5-10-20 000 tl si olan insanlar biraz daha kendini zorlayıp belki kredi çekip belki borçlanıp biraz daha iyi bir arabaya biniyim diyen insanların çok olduğu aralıktır ki eyvah! Araba piyasası öyle bir hal aldı ki kesinlikle üst düzey arabalardan bahsetmiyorum bir birine yakın markalardan ele alarak yola çıkıyorum, 2005 model araba 30000 bandında iken öbür tarafta fransız bir marka araç 2010 vb model 30 000 bandında. Burda da kişisel tercihler çıkıyor ön plana. Sağlamlık mı, masrafsızlık mı, rahatlık mı, az yakıtmı kararınızı kendiniz vereceksiniz ki hakikaten zor bir karar. 30  000 üst bandını derğerlendirmicem çünkü artık önü açık, biraz daha alt ve orta gelirden çıkıp biraz daha üst gelire hitap etmeye başlayınca sınır tanımayan bir sektör gerçekten.
             Gelelim konunun asıl amacına; öncelikle arabadan anlamıyorsanız mutlaka ama mutlaka bir bilen yanınızda bulunsun, çünkü bu devirde testcilere bile güven olmuyor. Öncen 50 tl verirsiniz arkadan 50 tl verirler testi istedikleri gibi çıkartabilecekleri bir devirde yaşıyoruz. Arabanın ön tarafından bir darbesi yoksa şasede oynama olmadığı mütdetce, sağ, sol ve arkadaki darbeleri pek önemsemebilirsiniz. Darbesiz olsun  biraz daha pahalı olsun deyip kız gibi araba aldım deyip de birisi gelip size vurursa bu sefer hem paranızdan oluyorsunuz hem de canınız daha çok sıkılıyor. Arabamız evet temiz olsun ama ufak tefek şeylere de takılmamak lazım arada. Araba içinize sindiyse biraz tölerans göstermek gerekir bence. Arabanın kapı içlerinde ki bagaj kapağında ki motor kaputunda ki civatalara iyi bakınız eğer her hangi bir renk atması varsa, söküldü takıldı denmesine pek aldırış etmeyin çünkü siz satarken değişmiş muamelesi görecektir, bundan emin olun.Km meselesine gelince sakın ama sakın aracımızı 5664 e msj atmadan almayalım. 5664 servisinin bir kuruluş zamanı var eğer arabanız eski modelse o veriler çıkmayabilir veya aracın her hangi bir hasarı sigorta ve kaskodan yapılmadıysa orada gözükmeyebilir ama bunlar biraz düşük ihtimaller bu devirde, 5664 e msj attığınız da aracınız kaç km de muayineye girmiş olduğu genelde geliyor bu da bir nevi kontrol mekanizmasıdır. Eğer serviste bakımları yapıldıysa veya düzenli olarak bir özel serviste bakımları yapıldıysa yerini öğrenip oraya da sormanız da fayda var ki, bu devir de az km yapmış araba bulmak hakikaten zor bir hal almaya başladı.Aracımızı boya testine bakmak istersek, araba ya komple boyalıysa ve iyi bir ustadan çıktıysa arabanın boyalı olduğunu nasıl anlıcaz? Yeni model arabalarda dışarda yapılan boya karışımları için boya kodları arabaların 2-3 yerine gizlenmiştir. Araçlarda farklılık gösterebilir. Öncelikle onlara bakın onlarda bir boyama var mı silinme var mı özen li bir ustaysa ve anlaşılsın istemiyorsa işe ilk onları temizlemekle başlayacaktır. Eğer bu araba da öyle birşey yok yazmıyor diyorsanız kapıları açık ve iç lastiklerinin düz kısmını biraz sökün, boya makinasını önce orda deneyin ve boya kalınlığını belirledikten sonra arabanın diğer bölgelerine bakın. Kavisli ortamlarda cihaz 10-20 puan gibi sizi yanıltabilir buna pek aldırış etmeyin.

            Sevgili okurlar, genel olarak bahsedeceklerim bunlardan ibaret, eğer ki aklınız takılan birşey olur sormak istediğiniz birşey olursa yazımıza yorum yazabilirsiniz. Elimden geldiğimce cevaplamaya çalışacağım. Sağlıcakla kalın, esen kalın...
Share on Google Plus

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder