Etimek Tatlısı Tarifi

Etimek Tatlısı Tarifi

Etimek tatlısı tarifi'nin malzemeleri

– 12 adet tuzsuz etimek
şerbeti için:
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Muhallebisi için:
1 litre süt
6 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ
6 yiyecek kaşığı un
2 yiyecek kaşığı mısır nişastası

üzeri için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt (200ml)
Ceviz ya da antep fıstığı

Etimek tatlısı tarifi'nin yapılışı
2 su bardağı sıcak su ile 1,5 su bardağı şekeri küçük bir tencereye alarak kaynattım. Kaynamaya başladıktan 5-6 dk. Sonrasında altını kapatarak. şerbeti 10 dk kadar beklettim.
Eğer şerbeti karamelize edilmiş istiyorsanız önce şekeri tavada kavurun videoda anlatıldığı benzer biçimde üzerine su ekleyerek şerbeti hazırlayabilirsiniz.

Ayrıca da genişçe bir borcama 12 adet etimeği güzelce sıraladım. Kepçe yardımı ile şerbeti etimeklerin her yerine gelecek şekilde dağıttım. Etimekler ıslanırken derhal muhallebiyi yapmaya başladım.

Tarifin aslında malzemeler 750ml süte göre verilmişti fakat ben tepsim geniş olduğundan 1 litre süt ile hazırladım. şayet sizde küçük bir siniye yapıyorsanız etimek sayısına gore malzemenizi ayarlayabilirsiniz.

1 litre sütün içerisine vanilya ve tereyağ hariç tüm muhallebi malzemelerini ekledim ve iyice çırptıktan sonrasında kaynayana kadar karıştırarak muhallebiyi hazırladım. Kaynamaya başladıktan sonra vanilya ve tereyağı ilave ederek 2-3 dk kadar daha karıştırdım ve ocağı kapattım. Muhallebi 5 dakika kadar dinlendikten sonrasında etimeklerin üzerine dökerek yüzeyini düzelttim.
Krem şantiyi tatlının üzerine dökmeden önce iyice soğuması için tatlıyı beklemeye aldım. şayet muhallebinin soğumasını beklemezseniz krem şanti eriyerek kötü bir görüntü oluşturur bundan dolayı soğuduğundan güvenli olmadan krem şantiyi eklemeyin.
Soğuyan tatlının üzerine 1 su bardağı süt ile hazırladığım krem şantiyi hazırlayarak sürdüm. üzerini streç film ile kapatarak buz dolabına kaldırdım.

Etimek tatlsıcaklıknı bir gün buzdolabından beklettikten sonra servis etmelisiniz. üzerine tercihinize başlı olarak ceviz yahut antep fıstığı serperek servis edebilirsiniz. Etimek tatlısı tarifi arayanlara mutlaka öneririm, deneyeceklere afiyetle yiyin..

Share on Google Plus

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder